31.03.16

Школа не навчила нас вчитися!

Випускник-медаліст Марко Левандовський - "Школа не навчила нас вчитися!"
Не треба 15-18 предметів, краще 5-8, але змістовно. Можна ж об'єднати біологію, основи здоров'я, екологію та деякі теми з хімії в один курс; математику, фізику, хімію в інший курс; математика, економіка - третій. Не предмет, а саме курс! Але щоб вони були пов'язаний з розв'язанням задач на критичне мислення і практичні. Погляньте на завдання PISA. Чи зможуть наші учні, що зараз навчаються без підручників за цими програмами їх скласти в 2018 році?

Дуже гарне і змістовне інтерв'ю едуколога та психолога Катерини Ясько в відео-ефірі на Радіо Свобода з Іриною Штогрін про реформу освіти.
 Піднімається ще багато інших питань: "Чому діти не хочуть ходити до школи? Чому дітям не потрібний набір знань? Чому хочуть вчитися діти? Які є альтернативні форми навчання? Що треба змінювати у шкільній освіті? Які успішні моделі шкільної освіти інших країн може використати Україна, тощо"
В сюжеті також розповідається про чернівецького вчителя із 45-річним досвідом роботи Пауля Пшенічки, у якого творчий підхід до викладання фізики. Його учні працюють над власними проектами і так стають дослідниками та експериментаторами. 40 проектів його учнів – на міжнародних конкурсах.
Цитата пана Пауля: «людину не треба набивати знаннями».

І знову ВІВАТ!

27-31 березня 2016 року в м. Черкаси відбувся ІV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій.
Було проведено 2 тури.
Вітаємо команду Сумської області з перемогами. 4 учасника - 2 перемоги! Дівчата МОЛОДЦІ!
Учениця 11 класу Конотопської гімназії Гаврилюк Катерина виборола ІІ місце (вчитель Мещишена А.М.)
Учениця 9 класу Шосткинської гімназії Синявська Євгенія, яка  захищала область за 10 клас, виборола ІІІ місце (вчитель Пата О.І.)
Хлопцям 11 класів не вистачило трошки балів.

Дуже приємно, що на протязі 5 років (стільки і проходить олімпіада з ІТ) учасники міста Шостка отримують перемоги! Наші вчителі найкращі! Так тримати!
Вітаємо учасників та вчителів, подальших звершень!


29.03.16

Гарна порада

Дуже важливо з ким ви спілкуєтесь. Гниле яблуко не стане хорошим, якщо його помістити з хорошими яблуками. Однак, від нього можуть згнити всі хороші. Тому дуже важливо перебувати в колі хороших людей.
Викидайте гнилі яблука з вашого життя! :)

25.03.16

Треба знати!

Вчитель останнім часом, на думку адміністрацій та методичних кабінетів, повинен тільки те і робити, що писати їм довідки, готувати теки, писати сценарії безлічі конкурсів, турнірів  тощо, а не працювати з учнями.
Дякую, пані Андріані Химинець за підібрані нормативні документи, які допоможуть вчителю "боротися" з навалою.

20.03.16

Про Першу національну (не)конференцію EdCamp2015

В минулому році 23-24 червня відбулося дуже грандіозне дійство для спільноти вчителів України - Перша національна (не)конференція для шкільних педагогів EdCamp2015. Стрічка новин в соціальній мережі ФБ була переповнена враженнями, світлинами з цієї події.
Я була впевнена, що всі педагоги дізналися про неї. Але під час виставки "Сучасні заклади освіти - 2016" з'ясувалося, що не всі.
Тож для своїх друзів, читачів блогу, педагогів вирішила пригадати та поділитися враженнями про ті дні. А вони промайнули дуже і дуже швидко. Хоча пройшло вже 9 місяців, наче було на минулому тижні, настільки все яскраво в пам'яті.
Дякую організаторам за відеоматеріали, які дозволяють іншим педагогам зануритися в ту атмосферу креативу та творчості. Дійсно спільноту відповідального вчительства!
Мої спогади та враження:


Презентація з посиланнями на відеоматеріали.
Чекаю на запрошення на Другу (не)конференцію.
Причини, за якими я не можу пропустити EdCamp Ukraine 2016: нові знайомства та "розвіртуалення";  зустрічі з такими ж фанатами учительської професії, яким не байдуже, які хочуть розвиватися і змінювати освіту; зустрічі з експерти з різних країн, обговорення проблем.
Більше про Першу (не) конференцію 

15.03.16

Вчені, яких повинні знати педагоги

Як завжди, Костянтин Бугайчук надає "магічного пенделя" для самовдосканалення. Ми часто кажемо, вже все відомо.  Нажаль, адміністрація, методисти та вчителі застосовують терміни та поняття "не зовсім в тему". Педагогіка та психологія тісно пов'язані.
Розгорнутий огляд про вчених, роботи яких постійно цитуються, на яких посилаються. Дуже цікаві коментарі, які доповнюють пости. Рекомендую.

Ось маленькі "вижимки для приманки" з постів пана Константина.
"Педагогіка, - писав Виготський, - повинна орієнтуватися не на вчорашній, а на завтрашній день дитячого розвитку..."
Скіннер сконструював першу примітивну навчальну машину - пристрій, в якому на паперовій стрічці, що складена гармошкою (пізніше на картонних картках), були надруковані математичні завдання. Питання були підібрані зі складністю, що поступово зростала, так, щоб забезпечити учню можливість отримання правильних відповідей. Рухомий важіль за допомогою прозорого віконця показував чи правильно вирішена задача. Якщо відповідь учня була правильною, пересувався інший важіль, виставляючи наступне питання. Якщо відповідь на питання виявлялася хибною, важіль не міг рухатися, і учню надавалася можливість спробувати вирішити задачу правильно.
Сутністю скіннеровського винаходу була розробка навчальних схем, в яких було забезпечено просування учня від виконання найпростішого завдання з арифметики або правопису до більш важких, але так поступово, що учень рідко помилявся.
 "Навчання шляхом відкриттів" (Брунер) можна визначити як процес, коли матеріал викладається в незакінченій формі, а від учнів потрібно, щоб вони самі організували його, самі виявляли взаємозв'язки, що існують між елементами інформації.
Гарднер та його вісім інтелектуальних здібностей (разом з коментарем пані Ольги Евстіфеєвої)
І актуальна вже понад 50 років таксономія Блума з уточненнями Лорін Андерсон та її колегами (1999 рік).
Пости Костянтина для детального вивчення:
6 ученых о которых должны знать учителя (часть 1)
6 ученых о которых должны знать учителя (часть 3)

08.03.16

Зі святом!

Любі коліжанки, дівчатка, матусі, бабусі!
Вітаю Вас зі святом Весни!
Щасливої Вам жіночої долі, надійного чоловічого крила, квітів – ніжних і духмяних. Щиро бажаю весняної повені щастя, натхнення, любові, оновлення, процвітання, віри… Віри в краще майбутнє – воно неодмінно настане. Віри в людей – вони переважно є добрими. Віри в себе – це є запорука успіху.

Як підтвердження слів привітання надаю фото квітки. Вона, як жінка, перевтілюється, долаючи негаразди, але все одно чарівна, квітуча.

06.03.16

Національний фінал Прангліміне-2016

4 та 5 березня 2016 року в м. Львів проходив Національний фінал змагань з усного математичного рахунку Прангліміне-2016 у рамках україно-естонського проекту “Міксіке в Україні”.
Представляла Сумського регіону команда у складі:


Слуцька Ірина
Регіональний координатор
Богославська Софія
учениця 3 класу, ШСШ № 13, м. Шостка, ШСШ № 13, Сумська область
Дудка Станіслав
учень 6 класу, Конотопська гімназія, м. Конотоп, Сумська область
Поляков Микита
учень 6 класу, Солоницівський НВК «Перлина», Дергачівський р-н, Харківська область
Слуцький Дмитро
учень 11 класу,  ШСШ № 1, м. Шостка, Сумська область
Ященко Альона
учениця 9 класу, спеціалізована школа №7, м. Суми, Сумська область
Іваненко Наталія Ергівна
методист СОІППО, Сумська область
Баранник Юлія Миколаївна
директор Конотопської гімназії, Сумська область
Самодай Людмила Анатоліївна
заступник директора Конотопської гімназії, Сумська область
Біда Світлана Володимирівна
вчитель математики школи № 29, м. Суми, Сумська область
Ященко Валентина Вікторівна
вчитель інформатики школи № 29, м. Суми, Сумська область, батьки учасника
Дмитрук Наталія Вікторівна
вихователь-методист Солоницівський НВК «Перлина», Дергачівський р-н, Харківська область
Богославська Наталія Євгенівна
батьки учасника, м. Шостка, Сумська область
Дудка Анна
батьки учасника, м. Конотоп, Сумська область
Дудка Олег
батьки учасника, м. Конотоп, Сумська область

Кожен учасник покращив свої результати в порівнянні з Регіональним фіналом.
Дві зірочки, учні 6 класу Дудка Станіслав з Сумської та Поляков Микита з Харківської областей посіли І та ІІ місця. Вони будуть представляти Україну на Міжнародному фіналі в травні у Словенії.
Також під час Національного фіналу були відзначені кращі навчальні заклади в регіональному рейтингу кращих шкіл онлайнового етапу змагань з усного математичного рахунку Прангліміне-2016, родини Прагліміне.